2 czerwca miała miejsce premiera spektaklu „Painting bodies” w reżyserii i choreografii Agnieszki Litman.
Spektakl, do którego Nasza tożsamość i otaczający nas świat to pojęcia względne. Każdy człowiek samodzielnie interpretuje rzeczywistość, której doświadcza. To, kim jesteśmy w danej chwili, zależy od tego, z kim jesteśmy. Zatrzymaj się na chwilę, weź głęboki oddech, chłoń obrazy. Co widzisz? Czy widzisz relacje, czy historie, czy tylko kształty? A może w twojej wyobraźni powstał całkiem nowy świat? Nie ma złych odpowiedzi. Twoje doświadczenie ogranicza tylko Twój umysł.
***
Koncepcja spektaklu ma swoje źródło w fascynacji psychologią i chęcią zrozumienia psychiki i tożsamości człowieka. Test Rorschacha jest często wykorzystywany w kinematografii jako sposób diagnozy psychologicznej. Jest to jednak kontrowersyjne narzędzie, ponieważ interpretacja odpowiedzi pacjenta należy do badającego i jest dowolna. Pokazuje on złożoność ludzkiej psychiki, a napotkane w nim problemy dowodzą, że upraszczanie problemów ludzkiego umysłu nie prowadzi do uzyskania odpowiedzi.
W spektaklu “Painting Bodies” zobaczycie tancerzy wykonujących choreografię z pogranicza techniki jazzowej, modern jazz oraz tańca współczesnego inspirowaną atramentowymi plamami z testu Rorschacha i przypisywanymi im motywami.
Koncept spektaklu pokazuje ludzkie ciało jako materię do tworzenia kształtów, obrazów i ich transformacji poprzez ruch. Ciało jest narzędziem, a twórcą umysł tancerza i obserwatora. Każdy patrzący na zastany obraz, może go interpretować po swojemu. Czasem trzeba z zastanym obrazem posiedzieć, pokontemplować, zanim podejmie się działanie. A czasem jedynym działaniem jest obserwacja.
W spektaklu wystąpiły tancerki grupy reprezentacyjnej Jazzymotion Studio.
Spektakl realizowany w ramach Stypendium Prezydenta Miasta Lublina.